Zijn SEO teksten nog wel van deze tijd?

Zijn SEO teksten nog wel van deze tijd?

Geschatte leestijd: 6 Minuten.

SEO teksten van deze tijd? Als tekstschrijver weet ik als geen ander dat goede teksten belangrijk zijn voor je zoekresultaten. Maar in welke mate heeft SEO nog een rol in deze tijd. Ook zonder hoogstandjes op het gebied van SEO kun je namelijk prima gevonden worden wanneer de basis in orde is.

Dat een goede basis van je blog artikel van grote waarde is weet ik als geen ander. Maar een goede basis SEO noemen gaat mij wat ver. Het is de reden dat ik mijn schrijfwerk vooral zoekmachine vriendelijk noem en niet SEO. Je bereikt immers veel meer als je artikel daadwerkelijk ergens over gaat, waarbij je informatie, vraag en antwoorden samen laat komen. Want daarmee speel je in op de wensen die de klanten echt hebben. Ze komen namelijk uitsluitend op je website met maar een verwachting. Namelijk het antwoord vinden op vragen. Of iets dat jij ze kunt bieden.

Een goed artikel schrijven is dus eigenlijk niet lastig. Zolang je de waarde van je teksten maar beoordeeld op de meerwaarde voor klanten. Waarbij elementen als titels, koppen, opsommingen, foto’s en andere mogelijke media maar op je blog staan.

Dat zijn de elementen die het voor een zoekmachine gemakkelijker maken om je te vinden, indexeren en voor te stellen aan zoekende klanten. Daar maak je uiteindelijk het verschil mee.

Cursus copywriting in 30 dagen volgen?

Extra voordelig kennismaken met copywriting? Tijdelijk bied ik deze complete korte Cursus Copywriting in 30 Dagen ook in één keer aan als waardevol naslagwerk.

In één overzichtelijk en helder geschreven e-book vind je 30 lessen uit de praktijk die je direct kunt toepassen om betere commerciële teksten te leren schrijven. De lessen zijn voor 2020 helemaal geactualiseerd met heldere voorbeelden van goede copywriting uit de praktijk. Het complete e-book telt meer dan 140 pagina’s, helder genoteerd in een handzame pdf.

Nu met BONUS-hoofdstuk: 19 slimme online tools voor copywriters. In 30 extra pagina’s bespreek ik de belangrijkste hulpmiddelen die je gaan helpen een nóg betere copywriter te worden.!

 

Hoe SEO zijn jouw webteksten eigenlijk nog?

Hoe SEO zijn jouw webteksten eigenlijk nog?

Over het schrijven van webteksten bestaan onwijs veel verschillende meningen. Op basis van deze meningen is het dan ook terecht om de vraag te stellen of SEO teksten nog wel van deze tijd zijn. Is het niet beter om de focus op ander soort teksten te richten? En spelen de teksten eigenlijk nog wel zo’n grote rol op een website? 

Allereerst is het verstandig om te concluderen dat de rol van webteksten niet onderschat mag worden. Deze teksten hebben een tweedelige functie; ze geven meer waarde aan jouw website (vanuit perspectief van Google). Maar de webteksten weten jouw bezoekers perfect te informeren/overtuigen.

Het is dus absoluut niet zo dat webteksten in de huidige maatschappij geen toegevoegde waarde meer hebben. Meerdere kenners zijn het er zelfs over eens dat webteksten nog nooit zo belangrijk zijn geweest als nu. Maar, is het dan nog steeds verstandig om de aandacht te vestigen op SEO teksten? 

Wat zijn SEO teksten precies?

Wat zijn SEO teksten precies?

SEO teksten zijn met name teksten die geschreven worden op basis van de zoekresultaten. Het doel van deze teksten is immers om zo hoog mogelijk binnen Google te verschijnen.

Daarbij wil je uiteraard hoge rankings krijgen bij de relevante zoektermen waar ook vaak naar gezocht wordt. Mede daarom is de link tussen de content en de zoekresultaten al snel gemaakt.

Maar, is dat nog wel van deze tijd? Daarover verschillen de meningen ook; het is namelijk óók onwijs interessant om met semantic search aan de slag te gaan. 

Wat is semantic search en wat is de meerwaarde ervan?

Wat is semantic search en wat is de meerwaarde ervan?

Bij semantic search laat je de zoekresultaten links liggen. In plaats van je op deze resultaten te focussen, focus je je volledig op de website bezoeker. Je gaat zelf vragen bedenken die jouw bezoekers mogelijk ook hebben.

Als tekstschrijver werk ik al langer met deze methode om resultaten bij google te verbeteren. Maar deze methode heeft zeker geen enkele meewaarde als je hier uitsluitend op zou inzetten. Je moet wel degelijk rekening houden met SEO onderdelen. Welke je op een andere wijze leert toepassen binnen webteksten.

Anders dan bij SEO webteksten richt je met Semantic search je pijlen op de geintereseerde bezoeker. Waarbij jij de website hebt met de beste vragen of antwoorden. Je doet dit door de bezoekers zo uitgebreid en zo goed mogelijk informeren.

Doordat je je puur op de bezoeker richt, ben je ook in staat om de bezoeker zo snel mogelijk te informeren. In de huidige maatschappij is snelheid onwijs belangrijk; dat geldt ook absoluut op het wereldwijde web. 

Wat is het advies als het om vindbaar zijn gaat?

Wat is het advies als het om vindbaar zijn gaat?

Meerdere kenners zijn het er over eens; pure SEO teksten zijn niet meer van deze tijd. Het advies is dan ook als volgt: richt je zowel op de bezoeker als op de zoekresultaten.

Probeer de focus met name op de bezoeker te houden, aangezien uiteindelijk alles om de bezoeker draait. Door de teksten verder fine te tunen, werk je alsnog aan de SEO. Daarmee is het ook mogelijk dat de teksten voor hoge rankings binnen Google gaan zorgen.  

Focus dus niet meer volledig op de SEO, maar betrek met name de bezoeker de erbij. De bezoeker is alles waar het om draait. Via deze bezoekers kan je namelijk (veel) geld met jouw website/webshop gaan verdienen. Pas daar de teksten dan ook perfect op aan! 

 

Online Geld Verdienen in 10 Stappen

In deze uitgebreide gids zoom ik in op de manieren om online geld te verdienen. Omdat je via deze methodes weinig meer nodig hebt dan een goede laptop en een internetverbinding. Je kunt jouw inkomen dus vrijwel overal ter wereld opbouwen en onderhouden, zodat je meer vrijheid en onafhankelijkheid hebt dan ooit tevoren.

Nu met BONUS-bijlagen: Handleiding SEO-copywriting, Checklist aankoop websites en de Rank Booster Formule voor topposities bij Google. Zo bouw je nóg sneller aan je online business. Tijdelijk slechts 49 euro!

 

blog-artikelen

artikel schrijvengevondengoede tekstenprimaschrijfwerkschrijvensearchsemanticsemantic searchseoseo noemenseo tekstenseo webtekstenvindbaarwebtekstenzoekmachinezoekmachine vriendelijk

Geef een reactie

[contact-form-7 404 "Niet gevonden"]