Duidelijke webteksten die echt overtuigen.

Affiliate marketing revolutie

Duidelijke webteksten die echt overtuigen.

Om duidelijke webteksten te schrijven die echt overtuigen is de manier hoe je schrijft belangrijk. Het is de reden dat klanten op je website komen. Maar vooral dat klanten producten kopen of diensten van je zal afnemen. Het is dus heel verstandig dat je hier goed over nadenkt.

Als je over een onderwerp schrijft voor je website wil je bezoekers er ook van overtuigen om klant te worden. Het is de basis van succesvolle webteksten. Om daarvoor te zorgen kun je elementen als opsommingen of citaten inzetten. Maar natuurlijk speelt ook het artikel zelf een heel belangrijke rol. Omdat een website bezoeker niet direct leest, maar in een rap tempo je koppen doorloopt moeten deze dus in orde zijn. Denk daarom goed na over de koppen op je website, het gebruiken van de verschillende elementen als de manier hoe je alles laat samenkomen.

WordPress cursus

Heb je een eigen website? Staat op deze website veel informatie over de producten die je verkoopt of de diensten die je aanbiedt? Dan is het onwijs belangrijk om zéér kritisch naar deze teksten te gaan kijken.

Deze teksten zijn namelijk de enige manier waarmee je klanten kunt overtuigen. In dit artikel lees je meer over het schrijven van duidelijke webteksten, zodat je uiteindelijk de klant kunt overtuigen. 

Wat is daadwerkelijk belangrijk bij het schrijven van webteksten?

Bij het schrijven van webteksten kun je simpelweg rekening houden met drie belangrijke onderdelen. Deze moeten goed in evenwicht zijn. Je kunt denken aan korte zinnen die krachtig over een onderwerp vertellen. Het uitsluitend vermelden van informatie die het verschil maakt als dat je een duidelijk layout gebruikt.

4-urige werkweek

Wat is daadwerkelijk belangrijk bij het schrijven van webteksten?

Er bestaan een aantal manieren om deze elementen goed in te zetten binnen een webtekst die klanten moet overtuigen. Ik bespreek daarom de onderstaande onderdelen afzondelijk:

  • Schrijf met korte en krachtige zinnen.
  • Vermeld alleen de belangrijkste informatie op je website.
  • Hanteer een duidelijke lay-out voor pagina’s

Deze drie elementen zijn dus ontzettend belangrijk als je kiest voor webteksten die overtuigen.

Waarom je kort en krachtige moet schrijven?

De maatschappij is steeds hectischer en gehaaster geworden. Dit betekent dat consumenten ook steeds kritischer zijn geworden en het liefst geen tijd willen verspillen. Je moet er dus voor zorgen dat je met een paar zinnen jouw klanten kunt overtuigen.

Waarom je kort en krachtige moet schrijven?

Hoe je dat doet? Door korte regels te hanteren, door de tekst relatief kort te houden en door bijvoorbeeld met opsommingen te werken. Je kunt daarmee voor structuur zorgen, zodat je klanten sneller de belangrijkste informatie kunnen vinden.

Aan de hand van die informatie kan je uiteindelijk op een snelle manier de klant overtuigen. Kies bij voorkeur dus voor korte teksten. En voor korte zinnen. 

Waarom je belangrijke informatie geeft?

Een website bezoeker wil zo snel mogelijk het benodigde antwoord kunnen vinden. Daarnaast wil een website bezoeker ook zo snel mogelijk overtuigd worden. Je hebt maar één kans om de bezoeker te overtuigen, dus vermeld alleen de belangrijkste informatie.

Waarom je belangrijke informatie geeft?

Juist de belangrijkste informatie is namelijk dé informatie waarmee je de bezoeker kunt gaan overtuigen. Beperk je daarom tot de basis. 

Wat hierbij kan helpen, is het volgende: bedenk voor jezelf waar jouw website bezoekers mogelijk veel waarde aan hechten. Zijn zij op zoek naar bepaalde specificaties? Is voor hen de prijs het belangrijkste?

Of spelen andere criteria een belangrijke rol? Als je daar voor jezelf een sluitend antwoord op hebt, kan je vervolgens de webteksten hier perfect op aanpassen. 

Waarom je met een layout werkt?

Je hebt maar één kans om een website bezoeker te overtuigen om voor jouw product/dienst te kiezen. Hoe je dat doet? Onder meer door de teksten gestructureerd op jouw website te plaatsen.

Zorg voor een duidelijke titel, zorg voor pakkende tussenkopjes en maak gebruik van opsommingen. Wil je graag de nadruk op enkele termen leggen? Dan kan je er voor kiezen om deze termen vetgedrukt te maken.

Waarom je met een layout werkt?

Ook kan je er voor kiezen om afbeeldingen en video’s aan de tekst toe te voegen; bewegend beeld zegt vaak meer dan woorden. 

Door een duidelijke lay-out te hanteren, is jouw bezoeker in staat om direct de gewenste informatie te vinden. Een logisch gevolg daarvan is dat hij/zij sneller bereid is om een bepaalde aankoop te doen.

Hanteer altijd korte zinnen, vermeld alleen de belangrijkste informatie en toon deze informatie op een duidelijke manier aan jouw bezoekers. Daarmee ben je in staat om jouw website bezoekers te overtuigen, zodat ze uiteindelijk klant bij jou worden. 

Hoe weet je of klanten overtuigd zullen zijn met je webteksten?

Of klanten daadwerkelijk overtuigd zijn is pas duidelijk als je de verkoop ziet toenemen. Maar dat is niet de enige manier om succes met webteksten te meten. Je kunt bijvoorbeeld ook de duur van een bezoeker of klant op je website bekijken of het klikgedrag.

Als bezoekers normaliter na een pagina weer verder surfen is dat natuurlijk geen goed teken. Je hebt dan een hoge bounce rate in je website statistieken.

Wanneer de bounce rate van je website afneemt ben je op de goede weg met je website teksten. Dan bezoekt de gemiddelde klant dus meer pagina’s die op je website te vinden zijn.

Het uiteindelijke succes zou je kunnen meten met de verkopen die je weet te realiseren met je website. Maar webteksten die overtuigen moet je ook de tijd geven zich te bewijzen.

0 0 Stem
Artikelbeoordeling

Affiliate marketing revolutie proefpakket

Meer artikelen die je gelezen moet hebben.

Abonneer
Abonneren op
guest
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties.
Hi, ik zie dat je al even aan het rondkijken bent op mijn website. Ik zou je graag willen helpen. Heb je hulp nodig? Gebruik dan het onderstaande contact formulier en ik neem snel contact met je op.
Klantenservice
Mariska | info@flexteksten.nl
0
Laat een reactie voor ons achter.x
()
x