Weet jij welke weg je wil bevaren?
10 juni 2021 
1 min. leestijd

Weet jij welke weg je wil bevaren?

Toen ik begon met ondernemen heb ik alles dat ik wilde bereiken in kaart gebracht. Ik heb durven dromen en mijn gedachten helemaal laten varen. Het gaf mij richting en inzicht in hoe ik het voor mij zag. En daar was mijn bedrijf geboren. Waarbij ik veel van de dromen en gedachten die ik toen had nog altijd volg. Ze zorgen ervoor dat ik voortdurend met beide benen op de grond blijf staan en over alles dat hiermee samenkomt kan dromen. 

Achter mijn online activiteiten gaat een kladblok schuil met bijzonder veel aantekeningen. Ik weet namelijk precies wat ik morgen wil doen, wat er volgende week in de planning staat en wanneer ik nieuwe blogs moet lanceren. Ook loopt er nog een ebook op de achtergrond mee en staan al mijn klantopdrachten op de achterzijde in een apart blad. Handig? Voor mij werkt het en je kan het ook met Trello of andere systemen prima voor elkaar brengen. Maar toch blijft dat krassen op papier ook wel wat hebben. 

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Het vertelt, dan heb ik tot heden altijd zo ervaren. Ik vertel je Daarom meer over in dit artikel. Zodat je een goede korte termijn en lange termijn aanpak kunt maken. Goede voorbereiding is nu eenmaal het halve werk. 

Waarom een korte termijn aanpak maken?

Een goede planning of plan van aanpak maken voor de korte termijn is belangrijk. Zeker tijdens de beginfase. Je krijgt er meer inzicht mee. Wat moet er allemaal nog gebeuren en wat is er al klaar. Maar hoe maak je een korte termijn aanpak? Dat is eigenlijk bijzonder eenvoudig. Een korte termijn aanpak bestaan namelijk uit het functioneel maken van je website.

  • Doet de website waarvoor deze gestart is?
  • Heeft een website alle functionaliteiten?
  • Kloppen de teksten en informatie op een website?

Bij een korte termijn aanpak ga je dus echt aan de slag met het functioneel maken van je website. 

Waarom een lange termijn aanpak maken? 

In tegenstelling tot de korte termijn aanpak is de lange termijn gericht op een doel. Waarvoor is de website gemaakt en hoe ziet je doelstelling eruit. Een doel kun je hierbij helemaal naar eigen inzicht indelen. Wil je meer klanten op je website of een bepaalde omzet bereiken. Het kan werkelijk van alles zijn. 

Staar je bij het bepalen van een lange termijn aanpak niet blind op je doel. De lange termijn aanpak wijzigt gedurende de tijd voortdurend. Dit kan komen omdat je het doel eerder bereikt. Of omdat je een ander doel op het oog hebt gekregen.

Over de schrijver
Aan woorden geen gebrek, nooit gehad ook! Vreemd, welnee ik schrijf al jaren teksten. Elke dag opnieuw en met voorkeur voor online. Dat kan zomaar jouw website of blog zijn. Waar ik mij inzet om je zoekresultaten te verbeteren. Het is toch waar het uiteindelijk om gaat als je een website hebt. Vindbaar zijn om bezoekers te overtuigen klant te worden.
Ik werk niet voor niets met ijzersterke applicaties & tools als Phoenix, MailBlue en de Marketing Tornado van IMU. Omdat ook ik de stap wilde maken naar meer succes en een groter bereik. Zou jij ook moeten doen als je het mij vraagt. Elke ondernemer, freelancer of blogger zou dit moeten doen als je het mij vraagt of in ieder geval de GRATIS Trials eens moeten aangaan. Zo kun je zonder verplichtingen kennismaken. Zo ben ik ook begonnen waarna het voor mij een blijvertje was.
Goed verhaal hoor ik je denken! Dat is het absoluut. Wil jij ook een vliegende start? Neem eens contact met ons of neem een kijkje bij onze Flex Start oplossingen. Spreek ik je snel?
Reactie plaatsen
Wij gebruiken cookies
arrow_drop_up arrow_drop_down