We hebben het al over short-tail zoekwoorden gehad. Maar er zijn uiteraard ook long-tail zoekwoorden. Dit zijn uiteraard langere zoektermen. Deze langere zoektermen geven wel een concreet idee van waar de zoeker naar op zoek is. Omdat de zoekwoorden langer zijn zullen ze vaker uniek zijn dan kortere zoekwoorden. En dus specifieker.

Long-tail zoekwoorden bestrijken een groot gedeelte van alle zoekopdrachten op internet. Volgens onderzoek komt dit zelfs uit op 70% van alle zoekopdrachten. De focus van degene die op een bepaalde zoekterm zoekt is heel hoog en zorgt er voor dat er meer conversie is op langere zoekopdrachten. Dit komt omdat de zoekterm veel explicieter is.

Wanneer jij dus een eigen website of webshop hebt is het slim om gebruik te maken van long-tail zoekwoorden. Wanneer je er voor zorgt dat deze woordcombinaties op jouw site aanwezig zijn, is de kans groot dat mensen sneller bij jouw site uit komen. Doe daarom goed onderzoek naar waar mensen precies naar zoeken en maak met deze termen combinaties.

Wanneer je verschillende combinaties gebruikt van long-tail zoekwoorden, ben je veel makkelijker te vinden in Google. Je zal hoger in de ranking komen en meer mensen naar je site trekken. En dat is toch de basis van een succesvolle website of webshop.

Geen reacties gevonden

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.