Wil je starten met bloggen? Super leuk! Maar waarom wil je aan de slag met bloggen? Omdat je een leuk onderwerp weet waarover je wilt schrijven, je website vindbaar te maken of misschien wel omdat je geld wilt verdienen. Het is goed om te onderzoeken zodat je daar rekening mee kunt houden.
- Ik weet een leuk onderwerp waarover ik wil schrijven.
- Ik wil geld verdienen door het schrijven van blogs.
- Ik wil meer klanten op mijn website ontvangen
Hoe kies je het beste onderwerp?
- Gezond en fit gerelateerde onderwerpen.
- Afvallen en gezonde voeding onderwerpen.
- Onderwerpen over geld verdienen of crypto.
- Alles over gelukkig zijn, dating en relatie.
Voor wie schrijf je het blog?
- Zijn het mannen of vrouwen?
- Hoe oud zijn je klanten?
- Welke behoefte heeft jouw droomklant?
- Welk opleidingsniveau heeft je klant?
- Hoeveel heeft je klant te besteden?
- Etc…
Wat is de boodschap van je blog?
Wat wil je met je blog bereiken?
- Elke boodschap heeft een doel.
- Het doel van je blog mag uniek zijn.
- Al de doelen zijn volledig meetbaar.
Hoe schrijf je een goede titel?
- Binnen 14 dagen van je puistjes af of je geld terug.
- Meer bezoekers door wekelijks te bloggen.
- Lentevoordeel voor de eerste 500 bestellingen.
- Verveel jij je ook zo?
- Iedereen kan bellen.
- Geld sparen zonder rente.
Hoe schrijf je een goede inleiding?
- Inleiding is maximaal 3 regels lang.
- Een inleiding is gelijk aan de meta-tag.
- Het zoekwoord staat vooraan.
Waarom koppen gebruiken?
- Ray-Ban zonnebrillen met 50% korting.
- De voordelen van donker grijs glas.
- Ontspiegelen van zonnebrillen belangrijk.
Hoewel de bovengenoemde voorbeelden redelijk algemeen zijn kun je ze dus ook nog versterken met specifieke voordelen of eigenschappen.
Hoe schrijf je een conclusie?
Er zijn een aantal handige trucs om een goede inleiding te schrijven die aansluit op je artikel. Door de punten die je in de tekst schrijft direct ook in de conclusie te schrijven bijvoorbeeld. Zodat je deze later in jouw conclusie kunt uitschrijven. Een andere manier is om een specifieke eigenschap of een voordeel uit te vergroten. Dit laatste zie je vaak bij artikelen over geld verdienen, gezonder leven en afvallen.
Omdat vrijwel direct duidelijk is waarom een bezoeker op jouw website terechtgekomen is. Om geld te verdienen, gezonder te leven om gewicht kwijt te raken. Daar lig je bij bepaalde onderwerpen dus de focus op.
Wat doet een Call-To-Action?
Je ziet ze op steeds meer websites terugkomen. De Call-To-Action. Het is een hulpmiddel om bezoekers en klanten actie te laten ondernemen. Je kunt bijvoorbeeld denken aan een inschrijving voor die nieuwsbrief of het pakken van een korting. Een beetje afhankelijk van het onderwerp waarover je schrijft en wat het doel is.
Een Call-To-Action komt op specifieke delen van een tekst terug. Hierbij is de meest gebruikelijke het einde (na de conclusie). Maar bij langere artikelen of als er meer mogelijkheden kun je overwegen er ook een in het midden te plaatsen.
Gaat het om meer producten of diensten? Overweeg dan om je te beperken tot een enkele Call-To-Action met dubbele knop.
- Plaats maximaal 2 Call-To-Actions op een pagina.
- Gebruik minimale informatie, niet te uitgebreid.
- Zorg dat een Call-To-Action opvalt binnen de tekst.
Een Call-To-Action bestaat doorgaans uit een titelkop, ondertitel en de uiteindelijke button(s) naar de aanbieding, het voordeel of formulier voor een inschrijving. De kleuren zijn vrijwel altijd anders dan de website of layout keuze.
Geen reacties gevonden