Wil je klanten overtuigen? Als klanten je winkel bezoeken heb je doorgaans verschillende kansen om te overtuigen. Maar op een website is dit wel anders. Je hebt slechts een kans. Die kans wil je natuurlijk benutten. Daarom is het belangrijk dat je teksten de kracht hebben om te overtuigen.

Om klanten te overtuigen met webteksten ben je meestal gebonden aan informatie delen. Maar dat is zeker niet de enige mogelijkheid. Ook het geven van antwoorden op vragen helpt. Je kunt vragen stellen en die in een artikel beantwoorden. Maar de vragen die klanten hebben bestaan zeker niet altijd uit tekst. Je kunt bijvoorbeeld ook met een oplossing voor een probleem komen. Stel dat je last hebt van mieren. Dan is het natuurlijk ontzettend prettig als jij een oplossing hebt, bijvoorbeeld in de vorm van een anti-mieren product.

Je kunt dus op verschillende manieren klanten overtuigen. Maar vaak komt het erop neer dat je een oplossing geeft aan klanten. Daarmee overtuig je in de vorm van kennis.

Maar natuurlijk gaat overtuigen van klanten om zoveel meer dan antwoord geven op vragen of het bieden van oplossingen. Ook om aanwezig zijn op het internet.

Waarom is de kritische doelgroep zo lastig te overtuigen?

Sinds het begin van deze eeuw is onze samenleving compleet veranderd. Waar dat aan te danken is? Uiteraard aan de opkomst van het internet. Het internet heeft voor nieuwe communicatiemogelijkheden gezorgd én voor onwijs veel mogelijkheden voor bedrijven.

Waarom is de kritische doelgroep zo lastig te overtuigen?

Ook voor jou biedt het internet momenteel onwijs veel kansen; via jouw website kan je immers een onwijs breed publiek aanspreken. 

Het is echter goed om te beseffen dat de hedendaagse website bezoeker ontzettend kritisch is. Hij/zij wil zo snel mogelijk de gewenste informatie vinden. Is dat niet het geval? Dan wordt er niet getwijfeld; je website wordt direct weg geklikt?

Werkt jouw website niet naar behoren? Dan wordt ook direct de website weg geklikt. Je hebt simpelweg tegenwoordig maar één kans om je klanten te overtuigen. Waar dat door komt? Onder meer door de kritische houding van website bezoekers, maar er speelt nog meer.  

Hoe maakt de concurrentie je sterker in het overtuigen?

Het is goed om te beseffen dat je niet de enige met een digitale onderneming bent. Onwijs veel Nederlanders zijn in de afgelopen jaren met een digitale onderneming gestart. Het is hierdoor onwijs lastig geworden om je te onderscheiden ten opzichte van al je concurrentie.

Hoe maakt de concurrentie je sterker in het overtuigen?

Doordat er zoveel concurrentie is, heeft de website bezoeker ook onwijs veel keus. Vindt de bezoeker niet direct het gewenste antwoord of het gewenste product? Dan wordt jouw website weg geklikt en stapt de bezoeker over naar de website van één van jouw concurrenten.

Ook dat draagt bij aan het feit dat je slechts één kans hebt om klanten te overtuigen. Maar daar zit ook de kracht van een onderneming. Want als jij weet waar klanten naar op zoek bent kun je hier echt op inspelen.

Hoe kom je te weten waar klanten naar op zoek zijn?

Op internet zijn grote aantallen beoordelingen van producten te vinden. De waarde van deze gegevens zijn van onschatbare waarde. Als je weet wat je er mee kunt doen. Want zolang jij geen actie onderneemt heb je er niet veel aan.

Je kunt bijvoorbeeld een beter artikel aanbieden. Waarbij je de nadelen van andere producten benoemd als voordelen van jouw producten. Maar ook je klanten een garantie geven op de vaak voorkomende problemen die jij met je product nooit eerder bent tegengekomen.

Aan de hand van beoordelingen kun je dus veel te weten komen waar je voordelen uit kunt halen. Waardoor jij de oplossing hebt voor problemen die klanten ervaren. Dat maakt je tot een krachtige aanbieder op internet.

Maar dan moet je nog wel een tekstschrijver hebben die jouw krachten kan verwoorden. Want zonder overtuigend verwoorden van de informatie die je hebt gevonden blijf je op het punt waar je altijd stond.

Waarom bieden kritische gebruikers je verkoopkansen?

De opkomst van het internet biedt onwijs veel kansen, maar heeft ook een keerzijde. Het is namelijk zo dat de maatschappij ongelooflijk gehaast geworden is. Alles moet in de hoogste versnelling plaatsvinden. Doordat alles snel, snel en nog eens snel moet gaan, zijn de website bezoekers ook onwijs kritisch (geworden).

Waarom bieden kritische gebruikers je verkoopkansen?

Je website moet snel laden, je website moet overzichtelijk zijn en je website moet overtuigende content bevatten. Alleen op die manier is het mogelijk om de website bezoeker in één keer te overtuigen. 

Krijg je het niet voor elkaar om de website bezoeker in één keer te overtuigen? Dan keert hij/zij helaas de rug naar jouw website toe. Het is immers heel makkelijk om op het kruisje van het tabblad van jouw website te kiezen.

In plaats van jouw website heeft de website bezoeker uit nog tientallen websites de keuze. Dat is eigenlijk de belangrijkste reden waarom je maar één kans hebt om je bezoeker te overtuigen. 

Hoe kan je jouw bezoeker nu echt overtuigen?

Er is sprake van overtuiging als werkelijk waar alle facetten op orde zijn. De content op je website moet pakkend en overtuigend zijn, de gehele lay-out van jouw website moet overzichtelijk zijn en jouw website moet naar behoren functioneren.

Zo is het absoluut uit den boze dat jouw website een lange laadsnelheid heeft. Eigenlijk moeten alle details op jouw website kloppen. Is dat niet het geval? Dan gaat je website bezoeker met alle liefde naar de website van één van jouw concurrenten toe. 

blog-artikelen

bedrijvenbeoordelingenbiedencommunicatiemogelijkhedenconcurrentiekansenklantenklanten overtuigenkritische doelgroepoplossingovertuigsterker in het overtuigentekstschrijververkoop kansenverkoopkansenverwoordenwebteksten

Geef een reactie