Adres gegevens
FlexTeksten.nl
Lisdodde 9
3628NL Kockengen

Bereikbaar van
Maandag tot vrijdag: 9:00 - 17:00
Weekend: 10:00 - 12:00

KVK: 77743504
BTW: NL003234747B57

 0,00 0

Geen producten in de winkelwagen.

Naam maken op het internet lastig?

Als je tientallen jaren geleden een website had kon je makkelijk naam maken. Maar de tijd daarin is echt wel veranderd. Het is heel belangrijk dat je dit weet. Want hoe beter je tegenwoordig op een doelgroep kunt inspelen hoe sterker je naam naar voren komt en beter je het doet. Waarbij reviews en ervaringen massaal op het internet gedeeld worden. Daar moet je dus goed en zuinig mee aan de slag gaan. 

Door je te laten beoordelen kun je sneller naam maken op internet. Maar dat heeft ook een heel groot risico. Het kan zomaar zijn dat een klant niet tevreden is. Dan is het goed te beseffen dat je niet elke klant tevreden kunt stellen. Het is daarom belangrijk om jezelf dit op voorhand te gaan vertellen en een duidelijke richtlijn te maken hoe je hiermee omgaat. Ga je reageren en kom je dan met een oplossing? Kies je voor negeren of laat je middels een bedank of duim weten dat je het gezien hebt.  

Op elke website kun je een bedrijf beoordelen. Samen maken deze beoordelingen jouw naam? Mensen bezoeken je website naar aanleiding van beoordelingen. Mensen kiezen voor je dienst naar aanleiding van beoordelingen. Mensen denken na over je product naar aanleiding van beoordelingen. De beoordelingen zijn beschaamd zettend machtig op internet. Ik vertel je er meer over in dit artikel. 

Waarom klant beoordelingen zo belangrijk zijn? 

Het is echt iets dat sinds de laatste Google Update meespeelt. Dan heb ik het over klant beoordelingen. Hoe beter de beoordelingen van klanten zijn hoe hoger je uiteindelijk ook in de zoekresultaten komt. Iets om te onthouden dus. Nu hoef je natuurlijk niet extra goed je best te doen. Maar je moet wel waarmaken wat je beloofd en klanten vragen om je te beoordelen. Het is dus ook een beetje lef hebben en durven!

Een klanten beoordeling is ook belangrijk om andere redenen. Je kunt bijvoorbeeld denken aan nieuwe klanten die de ervaringen met je bedrijf kunnen vinden op internet. Bij goede beoordelingen zal een klant nu immers sneller voor je gaan kiezen dan bij een slechte beoordeling.

  • Klant beoordelingen hebben dus invloed op je vindbaarheid.
  • Klant beoordelingen hebben dus invloed op je verkoop van producten.
  • Klant beoordelingen hebben dus invloed op de verwachting van klanten.
  • Klant beoordelingen hebben dus invloed op de prijs van diensten.

Het heeft dus veel om handen dat je goede beoordelingen krijgt. Daar pluk je nu en later de vruchten van en zorgt ervoor dat je uiteindelijk dus meer kunt verdienen.

Hoe voorkom je negatieve beoordelingen van klanten? 

Een negatieve beoordeling van klanten is vrijwel niet te voorkomen. Je kunt er hooguit op reageren. Dit is dan ook wat veel bedrijven doen. Vaak met een begripvol antwoord en dat ze het voor je willen oplossen of onderzoeken. Het is een van de meest slimme manieren om negatieve feedback te beïnvloeden. 

Je kunt ook selectief vragen om feedback. Weet jij dus zeker dat een klant tevreden is? Dan stuur je een verzoek dat de klant je kan beoordelen omdat je er veel waarde aan hecht. Ik zeg doen! Zeker omdat het je veel zal opleveren.

Deel dit bericht op jouw social media kanaal!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *