Kennisbank Flexteksten

Short-tail zoekwoorden zijn korte algemene zoekwoorden. Deze zoekwoorden zijn nooit groter dan twee woorden lang. Je moet als doel stellen dat je hoog scoort op short-tail zoekwoorden. Er zit namelijk een hoog zoekvolume op deze woorden. Dat houdt in dat mensen sneller op twee dan bijvoorbeeld drie woorden zoeken.

Omdat het algemeen bekend is dat short-tail zoekwoorden meer succes opleveren, zijn er een hoop websites die hier gebruik van maken. Dit komt omdat de beloning namelijk erg hoog is. Hierdoor is er een enorme competitie gaande op short-tail woorden. Omdat grotere bedrijven meer geld hebben om content te creëren zullen zij hoger scoren op short-tail. Dit is echter niet persé nadelig.

De reden dat het niet nadelig hoeft te zijn is omdat er naast voordelen ook nadelen aan short-tail woorden zitten. De focus van de zoeker is niet heel specifiek te noemen wanneer ze een short-tail zoekwoord gebruiken. Daardoor is ook niet helemaal duidelijk wat een bezoeker precies wilt. Ook zijn short-tail zoekwoorden erg duur. In Adsense betaal je enorm veel geld voor short-tail.

Bedenk dus goed of jij als website gebruik wilt maken van short-tail zoekwoorden. Het gaat je namelijk altijd wat geld kosten. Meer dan wanneer je hier geen gebruik van maakt. De enige optie waarop het je minder gaat kosten is als jij een niche heeft die een kleine specifieke doelgroep trekt.


Leren Bloggen E-learningEen compleet en up-to-date e-learning programma leren bloggen volgen? Toegang tot 24 online modules, het Leren bloggen handboek downloaden en het Affiliate marketing handboek van meer dan 90 pagina’s + 13 stappenplannen GRATIS?


No comment

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

download gratis
Wil jij het leren-bloggen e-book GRATIS?