Kennisbank Flexteksten

Meta-tags zijn codes waarmee extra beschrijvende informatie kan worden toegevoegd aan websites. Een meta-tag bestaat uit een html-code die niet zichtbaar is voor de bezoeker. De meta-tags danken hun bekendheid vooral aan zoekmachines zoals Google. Daarom worden in meta-tags vooral zoekwoorden geplaatst zodat mensen snel op je webpagina terecht komen.

Deze zoekwoorden worden ook wel keywords genoemd. Door deze te verstoppen in de meta-tags kunnen websites meer bezoekers genereren. De opgegeven zoekwoorden werden vroeger door zoekmachines gebruikt bij het samenstellen van zoekresultaten. Maar tegenwoordig wordt dit niet meer op deze manier gedaan. De zoekmachines halen dit nu zelf uit de websites.

Het is erg slim om goed onderzoek te doen naar welke meta-tags relevant zijn voor jouw dienst of product. Wanneer je dit op de juiste manier toepast zullen zoekmachines deze sneller vinden en komen klanten sneller bij jou uit. Goed marktonderzoek zorgt er dus voor dat je de juiste woorden vind om in je meta-tags te plaatsen. Zo kan je bezoekers naar je site leiden en ze daar informeren.

Meta-tags zijn dus niet zichtbaar op je website. Ze zijn op de achtergrond geplaatst. Het voordeel is dat je verschillende woorden kan gebruiken om mensen op je site te laten komen, maar dat deze woorden niet de looks van je site verpesten. Aan de andere kant moet je oppassen dat de woorden die je gebruikt wel in de informatie op die pagina vermeld staan, anders zijn je klanten weer weg.


Leren Bloggen E-learningEen compleet en up-to-date e-learning programma leren bloggen volgen? Toegang tot 24 online modules, het Leren bloggen handboek downloaden en het Affiliate marketing handboek van meer dan 90 pagina’s + 13 stappenplannen GRATIS?


No comment

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

download gratis
Wil jij het leren-bloggen e-book GRATIS?