Je concurrent als grootste inspiratiebron?
11 juni 2021 
1 min. leestijd

Je concurrent als grootste inspiratiebron?

Voor mij zijn concurrenten altijd mijn grootste inspiratiebron geweest. Je weet namelijk aan de hand van je concurrentie precies welke weg je moet bevaren om op te vallen. Er zijn tal van voorbeelden te noemen, echter kijk ik altijd vanuit de positie wat er al is en wat ik verder kan bouwen. Ik versterk liever wat al succesvol is en bouw uit dan dat ik mij focus op wat nog moet groeien. Het is voor mij een manier van succes en gedrevenheid.  

Eigenlijk bezoek ik elke dag wel een van mijn concurrenten. Niet om te spieken maar vooral om er goed van te leren. Je zal op mijn website absoluut geen piraterij vinden. Wat ik schrijf is uniek en komt alleen tot stand dankzij het goed in het oog houden van concurrenten. Het zorgt in mijn geval voor de nodige inspiratie. Een beetje vergelijkbaar met een heerlijk goede kop koffie. 

Ik vind het altijd ontzettend leuk om een concurrent te bezoeken en eigenlijk zie ik de website of mijn concurrent niet als concurrent. Ik ben gewoon van mening dat Iedereen zijn eigen klanten en business heeft. Daar vertel ik je meer over in dit artikel. 

Waarom zie jij een bedrijf of website als concurrentie? 

Wanneer een ander de zelfde artikelen verkoopt of diensten aanbied zien we dit al snel als concurrentie. Maar wat maakt iets tot concurrentie. Daarover zijn de meningen verschillend. Wanneer je het aan mij vraagt is een concurrent iemand die de strijd met je zal aangaan. Je kunt denken aan de glazenwassers. Ze hebben stuk voor stuk hun eigen plekje in de markt. Als je daar tussen wilt komen moet je veel lef en doorzettingsvermogen hebben. 

Wat kun je doen om je concurrent voor te blijven? 

Het is dus zaak dat je een concurrent voor kunt blijven. Alleen op die manier kun je ervoor zorgen dat jij je doelen kan behalen. Maar zo eenvoudig is dat absoluut niet. Om een concurrent voor te blijven moet je namelijk een lange adem hebben en de perfecte diensten aanbieden.

Maar jezelf niet aan je concurrent meten is de belangrijkste zaak. Omdat je uiteindelijk uniek bent. Gebruik je concurrentie dus alleen als inspiratiebron. 

Over de schrijver
Aan woorden geen gebrek, nooit gehad ook! Vreemd, welnee ik schrijf al jaren teksten. Elke dag opnieuw en met voorkeur voor online. Dat kan zomaar jouw website of blog zijn. Waar ik mij inzet om je zoekresultaten te verbeteren. Het is toch waar het uiteindelijk om gaat als je een website hebt. Vindbaar zijn om bezoekers te overtuigen klant te worden.
Ik werk niet voor niets met ijzersterke applicaties & tools als Phoenix, MailBlue en de Marketing Tornado van IMU. Omdat ook ik de stap wilde maken naar meer succes en een groter bereik. Zou jij ook moeten doen als je het mij vraagt. Elke ondernemer, freelancer of blogger zou dit moeten doen als je het mij vraagt of in ieder geval de GRATIS Trials eens moeten aangaan. Zo kun je zonder verplichtingen kennismaken. Zo ben ik ook begonnen waarna het voor mij een blijvertje was.
Goed verhaal hoor ik je denken! Dat is het absoluut. Wil jij ook een vliegende start? Neem eens contact met ons of neem een kijkje bij onze Flex Start oplossingen. Spreek ik je snel?
Reactie plaatsen
arrow_drop_up arrow_drop_down