In 5 stappen de beste contact pagina teksten

In 5 stappen de beste contact pagina teksten

Geschatte leestijd: 8 Minuten.

Je komt ze nog weleens tegen van die contact pagina teksten die ontbreken. Je ziet dus enkel een een formulier. Geen enkel idee wat er de bedoeling van is, met wie je contact opneemt of welke velden verplicht zijn op de pagina. Tijd om dat te veranderen in slechts 5 stappen.

Een aantrekkelijke en belangrijker dan dat volledige contactpagina heeft voordelen. Zo weten klanten waarvoor de pagina bedoeld is, wie de gegevens ontvangt en welke velden van het contactpagina verplicht zijn. Een pagina met de juiste gegevens toont daarnaast natuurlijk ook aan dat je te vertrouwen bent. Zo ben je als bedrijf of ondernemer verplicht inschrijfgegevens zoals je KVK en BTW nummer op een website te noemen. Aan de hand van deze gegevens kunnen klanten je ook makkelijker controleren.

Ga jij aan de slag met dit stappenplan? Dan levert je dit gegarandeerd veel op omdat klanten makkelijker contact kunnen maken. 

1. Schrijf een aantrekkelijke contact pagina titel.

Schrijf een aantrekkelijke titel - contact pagina teksten

Bij de contact pagina teksten is de titel een belangrijk onderdeel van je website pagina. Ze kunnen op die manier contact met je opnemen en vragen stellen over dingen die ze willen weten voor ze overgaan tot de aankoop van jouw product of dienst. De titel is wat mensen als eerste zien en bepaalt voor een groot gedeelte of mensen verder klikken of niet. Een aantrekkelijke titel is dus van groot belang voor je contactpagina.

Alsjeblieft, speciale aanbieding voor mijn lezers

Flex Start (onbeperkt leren) nu tijdelijk voor slechts 20 euro!!!

Extra voordelig kennismaken met copywriting, schrijven voor het web, blogs maken of affiliate marketing? Tijdelijk bied ik extra voordelig toegang tot mijn volledige academie aan. En jij krijgt als lezer van mijn blog ook nog eens een extra korting!!!!  Hoe gaaf is dat!!!

Van helder geschreven e-books tot stappenplannen en mini-cursussen. Je gaat het allemaal vinden op Flex Start. En nu tijdelijk voor slechts 20 euro, als je de kortingscode gebruikt tenminste.

Nu met BONUS-ebook: tijdelijk is de toegang inclusief het downloaden van mijn 90+ tellende ebook affiliate marketing. Waarin je stap voor stap wordt meegenomen in de wondere wereld van een passief inkomen verdienen. Wacht niet te lang, deze aanbieding is slechts tijdelijk!

FLEX START NU EXTRA VOORDELIG  *(kortingscode = SALE2021)

 

  • Kies net als voor andere pagina’s een pakkende titel.
  • Zorg dat de titel alles omschrijvend is voor je pagina.
  • Een unieke titel doet het beter bij jouw online klanten.
  • Zorg dat de contact pagina teksten kort en concreet zijn

Bij het bedenken van een goede titel zijn een aantal handige handvatten die je kunt gaan gebruiken. Je kunt hierbij denken aan een belofte. Bericht ons vandaag en heb morgen jouw antwoord al in je mailbox. Daarmee laat je zien een snelle service te bieden.

2. Schrijf waarvoor de pagina bedoeld is.

Schrijf waarvoor de pagina bedoeld is - contact pagina teksten

Het moet voor mensen die jouw pagina bezoeken snel duidelijk worden waar de pagina voor bedoeld is. Op die manier weten ze of het voor hen van belang is om verder te klikken of niet. Als mensen niet in een oogopslag zien waar de pagina voor bedoeld is zijn ze geneigd om weg te klikken en op zoek te gaan naar een pagina die wel duidelijke informatie geeft. Je wilt dus aan het begin al helder hebben wat mensen van jou kunnen verwachten. 

Je denkt misschien dat de functie van een contact pagina bij iedereen wel duidelijk is. Maar in de praktijk is merkbaar dat dit niet altijd het geval is. Want wat krijgt een klant die het mail formulier op je website gebruikt? Waarom zou een klant contact met je willen opnemen en is het opnemen van contact wel betrouwbaar? 

Door elementen toe te voegen als een slotje en checkboxen aan een formulier waarop je met nadruk vermeld dat gegevens alleen worden gebruikt waarvoor deze verstuurd zijn maak je het voor klanten al een stuk duidelijker. Dit verhoogt dus de reden waarom klanten contact met je willen of gaan opnemen. Kortom, vertel wat meer over de reden waarvoor klanten het formulier gebruiken en wat jouw rol is na het ontvangen. 

 


Pssst, deze actie is nog maar enkele dagen beschikbaar!!!

Flex Start (onbeperkt leren) nu tijdelijk voor slechts 20 euro!!!

Extra voordelig kennismaken met copywriting, schrijven voor het web, blogs maken of affiliate marketing? Tijdelijk bied ik extra voordelig toegang tot mijn volledige academie aan. En jij krijgt als lezer van mijn blog ook nog eens een extra korting!!!!  Hoe gaaf is dat!!!

Van helder geschreven e-books tot stappenplannen en mini-cursussen. Je gaat het allemaal vinden op Flex Start. En nu tijdelijk voor slechts 20 euro, als je de kortingscode gebruikt tenminste.

Nu met BONUS-ebook: tijdelijk is de toegang inclusief het downloaden van mijn 90+ tellende ebook affiliate marketing. Waarin je stap voor stap wordt meegenomen in de wondere wereld van een passief inkomen verdienen. Wacht niet te lang, deze aanbieding is slechts tijdelijk!

Pak je korting voor Flex Start …  *(kortingscode = SALE2021)


 

 

  • Krijgen bezoekers/ klanten een bericht terug na ontvangst?
  • Zijn de mailgegevens wel veilig na het versturen?
  • Ontvangen bezoekers/ klanten geen spam via jouw website?

Je kunt de klant dit op verschillende manieren beloven. Door checkboxen aan het formulier toe te voegen. Maar ook door een korte omschrijving bij het formulier te zetten. Wat hier je voorkeur heeft. 

3. Vermeld de contactgegevens van je bedrijf.

Vermeld de contactgegevens van je bedrijf - contact pagina teksten

Vermeld op een contact pagina altijd je bedrijfsnaam en je bedrijfsgegevens. Vermeld ook je adresgegevens en je e-mailadres. Het is ook handig om naast deze gegevens een optie aan te bieden waardoor mensen je persoonlijk kunnen benaderen, zoals bijvoorbeeld een telefoonnummer of een link van je social media kanalen. Als klanten het idee hebben dat ze makkelijk contact met je kunnen opnemen zullen ze dat ook sneller doen dan wanneer ze je alleen via e-mail kunnen bereiken. 

Andere gegevens die je (vooral als bedrijf) kunt vermelden zijn het inschrijfnummer van de Kamer van Koophandel. Maar ook je btw-id en gegevens van verschillende afdelingen kan waarde hebben. Zo zorg je ervoor dat verstuurde mailberichten bij de juiste persoon terecht komen. 

In sommige gevallen laat je bezoekers een privacy verklaring ondertekenen. Dit is echter bij een normaal contactformulier niet gebruikelijk. Tenzij het mailcontact met een online bestelmogelijkheid te maken heeft. Dan kun je mensen wijzen op een privacyverklaring die belangrijk is voor de levervoorwaarden. Zorg ervoor dat de privacyverklaring geen onderdeel van de standaard contact pagina teksten uitmaakt.

4. Schrijf een contact pagina zo eenvoudig mogelijk.

Schrijf zo eenvoudig mogelijk - contact pagina teksten

Een contactpagina is uiteraard een pagina waar mensen contact met je kunnen opnemen. Hou deze pagina dus simpel, voor uitgebreide uitleg over jou en je bedrijf heb je andere pagina’s op je website. Op de contactpagina willen mensen alleen maar praktische informatie over hoe ze je kunnen bereiken. Als ze eerst een heel verhaal door moeten lezen voor ze bij de contactgegevens komen kunnen mensen afhaken.

Ga een bezoeker of klant dus niet overladen met informatie. Het is beter om je te beperken tot concrete informatie. Maak van de informatie die je hier in dit stappenplan krijgt dus geen verhaal. Maar zie het als losse elementen. 

5. Geen instructies bij verplichte velden.

Geen instructies bij verplichte velden - contact pagina teksten

Wanneer je er voor kiest om verplichte velden toe te voegen aan je contact pagina is het verstandig om deze goed te instrueren. Dit voorkomt dat je achter je contact aan moet gaan om bijvoorbeeld achter bepaalde gegevens zoals een e-mailadres of woonadres aan te gaan. Zorg dus dat je bij verplichte contactvelden goed hebt uitgelegd wat de bedoeling is.

Dat gegevens verplicht zijn vraagt soms om wat uitleg. Je kunt onderaan het formulier dus een tekst toevoegen. Hou ook deze tekst zo kort mogelijk, bijvoorbeeld door te schrijven: de verplichte velden zijn noodzakelijk om je een goed antwoord te geven op vragen. 

Ga er bij een contact formulier altijd vanuit dat hoe meer gegevens er ingevuld moeten worden hoe minder mensen contact met je opnemen. Omdat mensen nu eenmaal steeds meer waarde aan een e-mail adres, naam en andere persoonsgegevens hechten.

 

Ik heb nog wat gekocht, misschien lijkt je dit ook wat…

Online geld verdienen in 10 stappen

In deze uitgebreide gids zoom ik in op de manieren om online geld te verdienen. Omdat je via deze methodes weinig meer nodig hebt dan een goede laptop en een internetverbinding. Je kunt jouw inkomen dus vrijwel overal ter wereld opbouwen en onderhouden, zodat je meer vrijheid en onafhankelijkheid hebt dan ooit tevoren.

Nu met BONUS-bijlagen: Handleiding SEO-copywriting, Checklist aankoop websites en de Rank Booster Formule voor topposities bij Google. Zo bouw je nóg sneller aan je online business. Tijdelijk slechts 49 euro!

 

blog-artikelen

contactcontact gegevenscontact paginacontact pagina tekstenformuliermail formulieronline klantenpaginapakkende titeltitel

Geef een reactie