Content marketing is een marketing techniek wat online wordt toegepast. Het is een techniek waarmee door een inhoudelijke boodschap, ook wel content genoemd, wordt ingespeeld op de wensen en behoeften van een klant. Het doel is om content te creëren op een vooraf vastgestelde doelgroep om je producten te verkopen.

Content marketing gaat dus om het bieden van relevante content voor een bepaalde doelgroep. Dit is vaak in een tekstvorm op een website. Vaak wordt het in de vorm van een antwoord op een vraag ingezet. Veel mensen zijn online op zoek naar antwoorden op hun vragen. Denk bijvoorbeeld aan: Welke winterjas is lekker warm en goedkoop? Speel hier op in en de klant komt bij jou uit.

Content marketing kan ook op andere manieren worden ingezet. Hierbij kan je denken aan het plaatsen van een artikel in een magazine, het plaatsen van een nieuwsbrief, het publiceren van een whitepaper, podcasts en YouTube. Dit zijn veel verschillende manieren die niet allemaal op elkaar lijken, maar de gemene deler is dat je altijd bezig bent om een vraag te beantwoorden.

Door in te spelen op de behoeften van je doelgroep kan je de juiste content creëren. Dat is ook de reden dat er zoveel informatieve filmpjes op YouTube zijn. Dat is niet om ons te informeren, maar om ons te leiden naar een product dat we willen hebben. Doe goed onderzoek wat voor content marketing het beste bij jouw doelgroep past en ga dan pas aan de slag. Voorbereiding is alles.

Geen reacties gevonden

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.