Je kunt content marketing eenvoudig toepassen binnen je website. Waarbij doorgaans de bedoeling is dat je meer bezoekers zal ontvangen. De manier hoe jij dit kunt toepassen vertel ik je graag.

Om met je affiliate website te kunnen groeien, moet je meer en meer bezoekers aan gaan trekken. Des te meer bezoekers je aan weet te trekken, des te meer mogelijkheden je op orders hebt. Des te meer orders, des te hoger je commissie is. Er is dus veel aan gelegen om meer bezoekers aan te trekken. Hoe je dat doet? Onder meer door met content marketing aan de slag te gaan. Maar, hoe kan je content marketing nou toepassen? In dit artikel vind je het antwoord op die specifieke vraag. 

Een stabiele publicatie van artikelen is ongekend belangrijk binnen goede content marketing. Nieuwe content, op het juiste moment op de juiste plek plaatsen. Je kunt hiervoor bijvoorbeeld een content kalender gebruiken.

Verder is een creatieve aanpak vaak ook effectief. Laat je gedachten eens over je website, activiteiten of content nadenken. Wellicht kom je tot de meest prachtige ideeën.

Waarom je een content kalender moet maken en gebruiken?

Waarom je een content kalender moet maken en gebruiken?

Content marketing is om twee redenen belangrijk: hoge rankings in Google verkrijgen en je bezoekers weten te informeren. Beide doelen kan je behalen door met een hoge frequentie waardevolle en unieke content op je website te plaatsen.

Deze content moet de vragen van bezoekers beantwoorden en moet zodoende een meerwaarde bieden. Om dergelijke content te verkrijgen, is het een goed idee om met een content kalender aan de slag te gaan. Volgens veel professionals is een content kalender hét hulpmiddel voor het toepassen van content marketing. 

In een content kalender vermeld je eigenlijk welke content je wilt gaan plaatsen. Je benoemt per dag waar de content over moet gaan, voor wie de content bestemd is en op welk medium je de content gaat plaatsen.

Content marketing heeft namelijk niet alleen betrekking op de content op jouw website, maar ook op de content op bijvoorbeeld je social media kanalen. 

content kalender gebruiken

Door de content kalender strikt op te volgen, pas je content marketing eigenlijk op de juiste manier toe. Je denkt goed na over de content en je plaatst met een hoge frequentie de content op jouw website.

Hierdoor krijgt je website voor Google meer waarde én weet je ook jouw bezoekers beter te informeren. Des te meer content je op jouw website hebt, over des te meer onderwerpen/producten je bovendien je bezoekers kunt informeren. 

Waarom creativiteit je veel verder brengt dan je denkt?

Om content marketing toe te passen, is enige creativiteit vereist. Sterker nog; met de nodige creativiteit kan je de beste resultaten gaan behalen. Het is namelijk zo dat content niet altijd tekstueel hoeft te zijn.

Filmpjes die jij op YouTube plaatst, behoren ook onder de noemer ‘content’. Dat geldt ook voor alles wat je op social media zet. 

Waarom creativiteit je veel verder brengt dan je denkt?

Door content marketing toe te passen, kan je je onderscheiden van de concurrentie. Je biedt meer waarde aan je bezoekers én aan Google. Hierdoor krijg je betere rankings in Google, waardoor je ook meer organische bezoekers aan weet te trekken.

Om alle bezoekers op de juiste manier te informeren/overtuigen, hoef je alleen maar jouw content kalender op te volgen. Zorg dat je deze content kalender op een creatieve manier invult en je hier vervolgens strikt aan houdt. Content marketing is namelijk pas succesvol als je dit voor een langere termijn toe weet te passen.

Gelukkig biedt de content kalender een prima stok achter de deur om dagelijks weer nieuwe content te gaan maken/vergaren/laten maken! 

blog-artikelen

artikelcommissiecontentcontent kalendercontent marketingcontent marketing tekstencontentmarketingcreativiteitgoogleinformerenklantenmarketing artikelmarketing contentmarketing tekstenomzetovertuigenpublicatierankingrankingssuccestekstentekstschrijvertekstueel

Geef een reactie