Hoe maak je een goede content kalender?

Als affiliate marketeer weet je ongetwijfeld dat goede content van levensbelang is. Met de juiste content weet je hoge rankings in Google te verkrijgen én je bezoekers op de juiste manier te promoten. Daarbij..

Als affiliate marketeer weet je ongetwijfeld dat goede content van levensbelang is. Met de juiste content weet je hoge rankings in Google te verkrijgen én je bezoekers op de juiste manier te promoten. Daarbij gaat het niet alleen om tekstuele content, maar ook om visuele content in de vorm van video’s, afbeeldingen en dergelijke.

Ben je een beetje aan het stoeien met het verkrijgen van content? Weet je niet zo goed hoe je aan de content moet komen? Over welke onderwerpen je content moet maken? Of hoeveel nieuwe content je per week moet plaatsen op je affiliate website? Met één handige tip kan je op al deze vragen een passend antwoord verkrijgen; ga een de slag met een goede content kalender.

Wat is een content kalender?

Een content kalender is een volledig overzicht met daarin alles wat met content te maken heeft. Je vermeldt in deze kalender wat voor content je gaat plaatsen, wanneer je dit gaat doen, in welke vorm je dit gaat doen en met welke frequentie de content geplaatst moet worden. Ook geef je in deze kalender aan op welke plekken de content geplaatst wordt. Wordt bijvoorbeeld alle content op je website geplaatst? Of maak je ook gebruik van bijvoorbeeld een social media kanaal? 

Met een goede content kalender maak je eigenlijk een volledig schema voor je content. Je kunt het daardoor in goede banen laten leiden. Bijkomend voordeel is dat je tussentijds de content kalender bij kunt schaven. Merk je bijvoorbeeld dat bepaalde teksten goed in de smaak vallen? Of zie je dat jouw YouTube video’s veel bekeken worden? Dan kan je de content kalender op basis daarvan moeiteloos aanpassen. Maar, hoe maak je in eerste instantie een content kalender?

Het maken van een content kalender

Voor veel affiliate marketeers is een goede content kalender van onmisbaar belang. Het is voor sommigen echter onduidelijk hoe zij deze kalender kunnen maken. Gelukkig vind je hieronder alle relevante informatie voor het maken van een handige en werkende content kalender.

Ons advies is om een Excel bestand te maken. Maak kolommen aan met daarin de dag, de naam van de content, de doelgroep, het medium, het type content en de huidige status. Zet vervolgens in de eerste kolom de verschillende dagen van de week. Op deze dagen van de week kan je vervolgens verschillende onderwerpen in gaan vullen; dat doe je in de tweede kolom. In de rest van de kolommen werk je deze content vervolgens uit. Denk hierbij aan de doelgroep, aan de plek waar je de content gaat plaatsen (medium) en wat het doel van de content gaat worden. In de laatste kolom hou je vervolgens de status bij.

Gaandeweg de week kan je de content kalender opvolgen en dag voor dag bijwerken. Door dit te doen, behoud je een fijne structuur. Je hebt bovendien een stok achter de deur om elke dag weer nieuwe content te plaatsen. Uiteindelijk gaat dat leiden tot meer bezoekers, een hogere conversie en dus meer commissie!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Wat kost een tekstschrijver?
Ben je benieuwd wat het laten schrijven van teksten kost? Laat dan je gegevens achter en ik stuur je binnen 15 minuten de actuele tarieven en een mooie deal.