Groeien met je website_ 

Leestijd 12 Minuten.

Het doel achter een website is vrijwel altijd groeien met je website. Jij gaat toch ook voor de groei van je website? Maar lang niet iedere internet ondernemer weet hoe die groei er in de praktijk uitziet. Je denkt vaak (te) snel aan een stijgend aantal bezoekers of omzetgroei. Maar groei bestaat lang niet altijd uit het zichtbare deel.

Wanneer Google of Bing je begint te indexeren is dit ook groei. Hoewel het vaak een tijd zal duren voor je daar de vruchten van plukt geeft het wel inzicht. Op welke zoektermen wordt je website geïndexeerd, welke posities en welke zoekwoorden hebben nog wat aandacht nodig. Dat groeien met je website begint dus al vanaf het moment dat een website bij grote zoekmachines vindbaar aan het worden is.


Wil jij leren bloggen & net als mij een full-time inkomen krijgen? Dan moet je absoluut mijn ebook Leren Bloggen kopen! Je leert over het schrijven van de perfecte titel tot pakkende zinnen of een blog afsluiting. Profiteer vandaag nog van je korting!

Met het ebook leren bloggen! Na het lezen van dit blog schrijf jij de beste blogs voor jouw online blog. Of dit nu een wix of wordpress website blog is.


De gevolgen van juiste website structuren die het verschil kunnen maken blijven mij steeds opnieuw fascineren. Als tekstschrijver zet ik deze voortdurend in zodat mijn klanten kunnen groeien met hun website. Vaak al vanaf de eerste stap! Daar vertel ik je graag meer over.

Om te groeien moet je investeren.

Om te groeien moet je investeren.

Als je wilt groeien moet je voortdurend investeren in je website. Tenminste, dat is wat ik doe! Met goede content, heldere teksten en vooral de juiste woorden. Dat klinkt eenvoudig, maar toch doet lang niet ieder bedrijf dit op de juiste manier. Tijd voor verandering dus en de juiste uitleg. Zodat je een groei op de juiste manier kunt inzetten.

Natuurlijk, zonder goede content geen bezoekers of vindbaarheid. Maar welke content heb je nu echt nodig op je website? Alleen de teksten? Wat afbeeldingen of toch die video maar gaan maken? 

Waar ik vrijwel altijd zorg draagt voor de teksten is het altijd goed om afbeeldingen, video’s en andere content toe te voegen. De meeste bezoekers, zoekmachines en vooral klanten zijn gek op content. Hoe meer je plaatst hoe beter het is. Als je content tenminste op elkaar aansluit!

Investeer dus voortdurend in goede content voor je website! Je kunt dit doen door vooral zelf te schrijven. Lukt het schrijven niet? Kies er dan voor om het schrijven uit te besteden aan een tekstschrijver. Dit is vrijwel altijd de eerste stap richting groeien met je website. Een groei die vaak niet zichtbaar is in de vorm van bezoekers of een omzetstijging.

Groeien met je website? Schrijf eens een blog.

Groeien met je website_ Schrijf eens een blog.

Het schrijven van een blog is zeker iets om in je gedachten te houden. Je kunt je met een blog op specifieke producten, diensten of onderwerpen richten. De klant vertellen waarom juist die producten gekocht moeten worden, jouw diensten het verschil maken of wat voor producten en diensten het probleem van een klant kunnen oplossen. 

Een blog is niet voor niets de draaiende motor achter een website. Je kunt er alles op kwijt dat je niet op reguliere (normale) website pagina’s kunt plaatsen. Van ervaringen delen tot aan de klant vertellen wat er allemaal mogelijk is.

Om raakvlak met je doelgroep te hebben is het belangrijk te weten waarom klanten juist dit product kopen. Zijn je klanten tevreden over de prijs, kwaliteit, gemakken of lost het een van de vele problemen op. Je denkt nu misschien hoe je daarachter komt, wat eigenlijk bijzonder eenvoudig is. Kijk eens welke webwinkels het product nog meer verkopen. Tja, je bent niet de enige webwinkel. Waarna je aandachtig door de beoordelingen kunt bladeren. 

Schrijf vooral op wat opvalt. Veel klanten zullen een beoordeling beperken tot goed product of juiste prijs/- kwaliteit verhouding. Daar heb je natuurlijk niet veel aan. Maar wanneer klanten massaal vertellen over de deugdelijke kwaliteit van het materiaal is dit iets dat je zeker moet benoemen in je blog. 

Deze informatie is essentieel om goede kwaliteit blogs te kunnen schrijven. Waardoor je een aanzienlijke groei kan doormaken. Omdat je direct inspeelt op wat klanten van een product of de dienst kunnen verwachten. 

Dit bewijst maar weer dat groeien in de kleinste details zit,
die je de kans moet geven zich te ontwikkelen.

Zoekmachine optimalisatie, een heikel punt!

Zoekmachine optimalisatie, een heikel punt!

Er is op internet gigantisch veel over te vinden. Het optimaliseren van je website voor klanten en stiekem toch ook wel voor zoekmachines als Google en Bing. Maar hoe doe je dit zonder dat de klant er last van zal ondervinden. Ga je overal in je bericht zoektermen verstoppen? Kies je voor extra koppen in de tekst die eigenlijk helemaal niet nodig zijn? Of ga je gewoon lekker aan het schrijven beginnen met als doel waardevolle content te plaatsen?

Mijn ervaring is dat zoekmachine optimalisatie niet alleen in de teksten die je schrijft zit. Er is veel meer nodig dan dat zoekwoord, die titel of de koppen die je wilt gebruiken. Je moet het echt in een groter geheel bekijken. Waarbij gezegd moet worden dat zoekmachines niet meer zo dom en eenvoudig te begrijpen zijn als voorgaande jaren.

Een zoekmachine leest de tekst, opmaak en gebruik van elementen. Daarvoor hanteren ze een slimme techniek die vrijwel identiek is aan hoe mensen tegen een tekst aankijken. Je moet daar echt van bewust zijn, dus schrijven voor je bezoeker. Wanneer je specifiek aan de slag gaat met zoekmachine optimalisatie binnen een tekst is de kans groot dat je zal over optimaliseren. Dit levert je dus geen hogere kans op een toppositie op maar je positie eerder afzwakken. 

Ga daarom eerst eens aan de slag met een weloverwogen tekst schrijven, zonder te denken aan hoe zoekmachines de tekst zullen lezen. Maar des te meer hoe je bezoekers kunt helpen bij het schrijven. Enkele vragen die je kunt stellen zijn:

  • Is de titel duidelijk voor bezoekers en klanten?
  • Verteld de inleiding waarover mijn tekst gaat?
  • Staat het antwoord duidelijk geformuleerd?
  • Heeft mijn tekst voldoende tussenkoppen?
  • Zullen opsommingen mijn schrijven verbeteren?
  • Heb ik het artikel goed afgesloten voor de klant?
  • Verduidelijken de afbeeldingen mijn schrijven?

Dit zijn zomaar wat vragen die jij jezelf kunt stellen bij het schrijven van een goede tekst waarmee je vindbaar bent. Ga het natuurlijk niet overdrijven. Blijf altijd uitgaan van je eigen mening over je schrijven. Jij weet waarover je het hebt, wat nodig is en voor wie je schrijft. 

Focus in de diepte van jouw niche!

Focus in de diepte van jouw niche!

In ieder bos staan verschillende soorten bomen. Dus ook veel verschillende soorten hout. Je kunt alle bomen massaal kappen. Je zal ongetwijfeld het hout krijgen waar je naar zoekt. Of dit nu vurenhout, kastanje hout of het eikenhout is. Maar je krijgt ook bijzonder veel hout waar je eigenlijk niets mee kunt. En het is ook nog eens bijzonder veel werk. Omdat je ook de bomen kapt waarmee je niet veel hebt of die je niet kunt gebruiken. Zonde, daarom kun jij je markt beter verkennen en uitsluitend kappen wat je nodig hebt.  Dat bespaart je kracht, inspanning en veel frustratie. 

Heb je jouw houtsoort (doelgroep) in beeld? Dan kun je beginnen met het formaat bepalen. Ik kom ook hier weer even terug op het bos. Door alleen de grote, dikke en hogere bomen te kappen krijgen de kleine bomen meer licht. Daardoor zullen deze sneller groeien waardoor jij ze eerder kunt kappen. 

Met andere woorden, ook binnen je niche kun je doeltreffend en selectief zijn. Om de markt uiteindelijk te vergroten en nieuwe doelgroepen de ruimte te geven te groeien. Waarna jij je zodra je klaar bent voor je volgende stap je ook op deze doelgroep kunt richten. 

Terug naar de groei van jouw website!

Terug naar de groei van jouw website!

Laten we even terugkomen op hoe ik dit artikel begon. Dat groei in meer factoren zichtbaar is dan alleen de bezoekers op je website of verkopen. De omvang van een website bijvoorbeeld en het bereik dat je hierdoor hebt. Je kunt hierdoor zonder ook maar een extra bezoeker op je website te ontvangen of meer omzet te krijgen flink groeien. 

Deze groei de tijd geven en vooral blijven doen wat je aan het doen bent, kwaliteit content publiceren. Zal op langere termijn zeker tot een aanzienlijke groei leiden. 

De ervaring leert dat sommige websites zelfs maanden tot een jaar nodig hebben om ineens een aanzienlijke stijging te laten zien. Zelfs als je weinig tot niets bereikt is blijven schrijven, teksten publiceren en je website optimaliseren belangrijk. Het maakt uiteindelijk een groot verschil tussen gevonden worden of niet gevonden worden. 

Leren van fouten zodat je kunt groeien met je website.

Leren van fouten maar zeker ook successen.

Een gedreven ondernemer leert van succes, twijfel en fouten. Maar doe jij dit ook? Het is voor je succes namelijk belangrijk dat je precies weet wat er goed gaat, wat twijfel met je website of blog doet en waar je successen liggen. Een succes kun je namelijk gemakkelijker vergroten. De manier om dit te doen is uitbreiden wat je al hebt. Bij twijfel en fouten ligt dit anders. Deze ga je aan de hand van bevindingen uitbreiden. Door het toepassen wat er goed gaat en werkt. 

Je kunt hierbij denken aan de opbouw van de teksten die goed scoren, elementen die je in al de berichten waarmee je scoort toepast of misschien wel de tekstlengte. Weet en onthoud dus de manier waar je succes mee hebt, fouten die je maakt en waarover je twijfels hebt. Zonder iets te proberen zul je nooit succes kunnen ervaren.

Als freelance tekstschrijver van online teksten kijk ik voortdurend naar hoe mijn schrijven op het internet presteert. Maar ook de mogelijkheden die er zijn, heb ik deze op de juiste manier benut of zijn er nog opties en mogelijkheden. 

Zo is het aanpassen van een titel soms voldoende om beter te scoren in zoekmachines. Dat is iets waar je vaak niet bij nadenkt. Wil je een knallend artikel laten schrijven? Neem gerust eens contact met mij op, zodat groeien met je website absoluut zal lukken. Is het niet met klanten en omzet, dan is het wel met vindbaarheid van je website.


Wil jij leren bloggen & net als mij een full-time inkomen krijgen? Dan moet je absoluut mijn ebook Leren Bloggen kopen! Je leert over het schrijven van de perfecte titel tot pakkende zinnen of een blog afsluiting. Profiteer vandaag nog van je korting!

Met het ebook leren bloggen! Na het lezen van dit blog schrijf jij de beste blogs voor jouw online blog. Of dit nu een wix of wordpress website blog is.


No comment

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

E-learning leren bloggen + bonus
Leren-bloggen.nl
Een compleet en up-to-date e-learning programma leren bloggen. - E-learning leerprogramma - Leren bloggen handboek - Affiliate marketing handboek - Handige stappenplannen - Contactmogelijkheid - Privé facebook groep